Wednesday, April 22, 2009

Begedel

Tadi aku beli Kueh Begedel (sila google kalau tidak tahu) di cafe staff. Sudah lama tidak menjamah. Dulu-dulu selalu beli. Sedap sebab ubi kentang nya yang banyak.

info: Begedel itu sedap bagi aku jikalau ianya dibuat 100% of ubi kentang dan ayam plus rempah-rempah yang sepatutnya.

Tapi begedel yang baru aku makan sebentar tadi, rasanya tidak sedap! Tepung bermaharaja lela di kalangan ibu kentang, huhu. tidak nikmat memakan nya.

Tidak sabar untuk balik rumah, aku mahu membuat Begedel yang sedap!!!

bukan lah mahu memuji aku pandai masak, dan makcik cafe staff tidak pandai masak, tidak..tidak..mungkin tepung ditambah atas faktor ekonomi dan lain-lain lagi. semua orang sedia maklum ya.

Tapi aku suka doughnut yang makcik buat, Kalah Big Apple. No excess Oil, extremely delicious and hard to stop unless kenyang teramat. Owh, aku akan merindui doughnut itu nanti.

blog off

No comments: